Bydlení a domov

Všude dobře, doma nejlépe. Jak si zařídit krásné bydlení a útulný domov.

Děti a rodina

Děti jsou největší radostí. Kdo je nemá, chce je. Rodina je cennější než všechno bohatství světa.

Krása a móda

Krásná může být každá žena. Ovšem nestačí jen chtít. Je třeba pro to také něco udělat.

Praktické rady

Rady a tipy, které využijete v běžném životě. Ušetřete si práci, čas i peníze.

Sex a vztahy

Sex je kořením života. Jak vycházet s partnerem, jak pracovat na vztazích.

Domů » Hubnutí

Znáte vitamíny a látky, které vám pomohou zrychlit metabolismus?

Kdo z nás by nechtěl mít možnost jíst do syta a tak, aby si občas mohl dopřát i něco tučnějšího, ale přitom by to nepoznal na přibývání váhy? Je to i váš případ? V tom případě vám pomůže, když do svého jídelníčku přidáte ty správné vitamíny, které metabolismus nastartují a zrychlí.

V čem jsou obsaženy žádané látky a vitamíny

Budete-li jíst rybí maso, zvláště lososí, nebo třeba otruby, doplníte svému tělu vitamin B6, který pomáhá při trávení tuků a sacharidů. Všechny ryby jsou bohaté na jód zrychlující metabolismus. Jód je bohatě obsažen i v celozrnném pečivu, zvláště v chlebu.

Sacharidy se lépe tráví i s přidáním vitaminu B1. Je obsažen v pšeničných otrubách, čočce (více je ho v červené čočce) či semínkách slunečnice.

Máte rádi ostré jídla? Výborně! Chilli papričky i zázvor mají látky zrychlující metabolismus, stejně jako zelený čaj.

Metabolickou přeměnu sacharidů, tuků i bílkovin urychluje hořčík. Je důležitý i pro naši nervovou soustavu. Do tkání pomáhá dodat energii, stejně jako do buněk. Doplníte jej pojídáním mandlí, kakaa, banánů, pšeničných otrub, dýňových semínek…

Chcete rychleji spalovat tuky? K tomu vám pomůže selen. Je dobře zastoupen v hrachu, ale také v sledích či uzené makrele.

Dalším pomocníkem je mangan. Přispívá ke snížení cholesterolu v krvi, podporuje obranyschopnost organismu, má hodně podobné funkce, jako jód. Dodáte si ho stravou obohacenou o ořechy, celozrnný chléb či borůvky.

Dejte se do pohody

Mnoho lidí přibere, když se dostanou do dlouhodobého stresu. Nejenže při stresu máme tendence jíst víc a často, ale stres také zpomaluje metabolismus. Kortizol je hormon, jenž je produkován tělem při stresu. Naopak serotonin je hormon dobré nálady. Pocity stresu a jeho míru pomůže zmírnit vitamin C, také ovesné vločky, těstoviny, celozrnné pečivo, taktéž vitamin E nacházející se v rostlinném oleji, ořeších, mandlích. Tryptofan pomáhá snížit stres, je obsažen v játrech, krupici, kakau, klobásách nebo sýru Camembert a Brie.

Další způsoby, jak zrychlit metabolismus

Je dobré jíst stravu bohatou na bílkoviny, ale jen krátkodobě, může špatně ovlivnit funkci ledvin a jater. Nedrže diety, jež jsou drastické, dostaví se jo-jo efekt a fungují jen po dobu, kdy je držíte.

Hýbejte se, ať už venku na kole, běhejte, plavte, zastavte se v posilovně… při sportu metabolismus zrychlíte až 20x.

Je také důležité netrápit se hladem, aby si naše tělo neukládalo zásoby „na horší časy“. Jezte často po menších dávkách, i toto metabolismus zrychlí. A držte se přísloví: „Snídani sněz celou, o oběd se rozděl s přítelem a večeři nech nepříteli.“ Ideální je mít alespoň 5 jídel denně, pokud vás bude „honit mlsná“, dopřejte si ovoce nebo zeleninu, tím nic nepokazíte.

Napsat komentář!

Přidat komentář nebo trackback z vašeho místa. Můžete také odebírat komentáře přes RSS.

Přidávejte příspěvky k tématu. Nepřidávejte spam.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento blog podporuje Gravatar. Pro vytvoření Vašeho profilu se zaregistrujte na Gravatar.