Jak si udržet pořádek (nejen) na pracovním stole
Možná máte pracovní stůl jen doma, možná i druhý v zaměstnání. Teď na přelomu roku všichni bilancujeme a snažíme se přehodnotit svůj život. Mnozí z nás si dávají předsevzetí, že budou více udržovat pořádek a organizovat své pracovní prostředí.
Přinášíme vám pár tipů, jak toto předsevzetí dodržet. Spousta lidí má problémy se správnou organizací pracovního stolu, někteří na něm dokonce kupí zbytečnosti. Všem potřebným věcem najdeme takové místo, abyste nic nemuseli hledat. Můžete začít hned teď, ušetří vám to čas a bude se vám lépe pracovat. Čtěte.
- Zbavte se zbytečností
Projděte zásuvky, šanony a krabice. Všechno, co nepotřebujete, nekompromisně vyhoďte. Rozhlédněte se také po samotném stole, často na něm bývají různé tahače prachu. Je jedno, jestli jsou to drobné dárky od kolegů nebo vzpomínky z dovolených. Pokud vám na nich příliš nezáleží, udělejte s nimi to samé. Platí to také pro magazíny, noviny, papíry, zapomenuté letáky a podobně.
- Šanony, desky a pořadače mějte popsané
Možná se k tomuto kroku chystáte už dlouho. Pokud nemáte popsané šanony a krabice, nevíte, co v nich je. Pákové pořadače jsou určeny k tomu, abyste měli přehled, co v nich najdete. Nebojte se napsat také celý seznam všech dokumentů, které v daném šanonu najdete. Má to tak i naše sekretářka a nikdy nic nemusí hledat.
- Barevně rozlišujte
Osobně používám pro každou firmu, s níž spolupracuji, jinou barvu. Ale rozdělit si barevně můžete i různé typy práce. Smlouvy můžete označit zeleně, nové zákazníky červeně a vyřízené zakázky modře.
- Prázdný stůl?
Na pracovním stole nechte jen stolní kalendář a to, co opravdu několikrát denně používáte. A třeba i fotku svojí rodiny. Hlavně žádné rušivé elementy. Další důležité věci ukryjte do prvního šuplíku – to znamená nabíječky, psací potřeby, poznámkový blok a všechno, co potřebujete mít stále při ruce. Do dalšího si dejte zásobu kancelářských potřeb, které tolik nepoužíváte.
- Uklízejte každý den
Vždycky, když budete odcházet, dokonale si po sobě ukliďte. Zkontrolujte stůl, zásuvku, odpadky. Hned ráno tak budete moct v pohodě pracovat.
- Pravidelně doplňujte kancelářské potřeby
Alespoň jednou týdně kontrolujte stav a zásoby svých kancelářských potřeb. Nezapomeňte je pravidelně nakupovat, abyste pak nebyli nemile překvapeni. To samé platí i o údržbě techniky, počítačů a podobně. Není nic horšího, než když vás zradí počítač ve chvíli, kdy ho budete nejvíc potřebovat.
- Programy pro maximální výkon
Dnešní doba je skvělá v tom, že je plná úžasných pomocných programů a aplikací, které vám pomohou zefektivnit samotnou pracovní činnost. V Google kalendáři budete mít přehledně všechny schůzky, můžete je sdílet se svými kolegy a dokonce se nechat přes mapy navést až na místo setkání. Je plně synchronizovaný s účtem na Gmailu a můžete si jej prohlédnout z jakéhokoli počítače.
I další Google aplikace jsou vhodné pro použití. Na disku si snadno zálohujete data, opět je můžete sdílet a máte k nim přístup i z jiných počítačů.
Možná se vám líbí také Keep, který udržuje přehled ve vašich poznámkách. Nebudete se muset zabývat různě nalepenými papírky s upomínkami, co ještě máte udělat. Skvělou aplikací pro správu poznámek je také Evernote.
A jaký tip máte vy? Máte dokonale přehledný stůl nebo spíš udržujete organizovaný chaos?