Bydlení a domov

Všude dobře, doma nejlépe. Jak si zařídit krásné bydlení a útulný domov.

Děti a rodina

Děti jsou největší radostí. Kdo je nemá, chce je. Rodina je cennější než všechno bohatství světa.

Krása a móda

Krásná může být každá žena. Ovšem nestačí jen chtít. Je třeba pro to také něco udělat.

Praktické rady

Rady a tipy, které využijete v běžném životě. Ušetřete si práci, čas i peníze.

Sex a vztahy

Sex je kořením života. Jak vycházet s partnerem, jak pracovat na vztazích.

Domů » Zdraví

Pravidla zdravého hubnutí nejsou složitá. Těžší je nesejít z cesty!

Pokud je vaše váha jako na houpačce, možná byste si měla konečně přiznat, že potřebujete s hubnutím pomoc. Optimální váha je klíčem k pevnému zdraví, a proto byste se měli do shazování nadbytečných kilogramů pustit i v případě, že jste se svým zevnějškem spokojená. Nadváha je živnou půdou mnoha zákeřných onemocnění, které se však rozvíjí pomalu a velmi nenápadně. Čím dříve se zbavíte viscerálního tuku obalujícího vaše orgány, tím lépe pro vás.

Největší problém bývá v hlavě

Prvním krokem k nápravě je sebereflexe. Dokud si nepřiznáte, že máte nadváhu – anebo že trpíte obezitou, nezhubnete. Správný mindset je alfou a omegou hubnutí, bez něj kila dolů nepůjdou (a pokud ano, brzy se vrátí zpět). Mohlo by vás povzbudit, že nadváha trápí více než třetinu české populace a obezita sužuje zhruba každého pátého Čecha.

Dietu ano, ale jen zdravou a udržitelnou

S dietními programy se v posledních letech roztrhl pytel. Některé slibují zázračný úbytek váhy v rekordně krátkém čase, ale většinou jsou to plané sliby – a v horším případě fungují na úkor zdraví.

Nicméně změna jídelníčku mezi základní esence plánované transformace patří – musíte si však vybrat program, který je efektivní a zároveň udržitelný a zdravotně nezávadný. Jako rozumná volba se jeví proteinová dieta neboli ketodieta. Spočívá ve vysazení některých potravin a jejich nahrazení jídly bohatými na bílkoviny.

Výhodou ketodiety není pouze rychlý úbytek tuku, ale především komfort a možnost dlouhodobého dodržování upraveného jídelníčku. Nemusíte sportovat (ale samozřejmě můžete – a prospěje vám to) a nepřijdete o svalovou hmotu. Zároveň vás nebude trápit pocit hladu, protože si dopřejete velmi chutné pokrmy včetně sladkých jídel (např. proteinové palačinky nebo proteinové tyčinky).

Nepodvádějte a průběžně se motivujte

Ať už se nakonec vydáte cestou proteinové diety, nebo jiného šetrného dietního programu, snažte se ho dodržovat ve všech bodech. Uvědomte si, že jediný, koho porušením pravidel podvedete, jste vy sami. Ale když už přešlap uděláte, nic si z toho nedělejte a pokračujte dál. K cíli nakonec dojdete, staří vytrvat. Mohly by vás motivovat příběhy lidí, kteří měli mnohem horší startovní pozici než vy a podařilo se jim shodit desítky kilogramů tuku. Jejich život se změnil od základů a nyní se cítí mnohem lépe.

Hodila by se vám rada na závěr? Máte ji mít. Snažte se vážit jen jednou za 14 dní – hmotnost může být velmi zavádějící, protože do značné míry závisí na aktuálním obsahu vody. O vašem progresu mnohem lépe vypoví tělesná kompozice, tj. poměr svaloviny a tuku.

Napsat komentář!

Přidat komentář nebo trackback z vašeho místa. Můžete také odebírat komentáře přes RSS.

Přidávejte příspěvky k tématu. Nepřidávejte spam.

Můžete použít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Tento blog podporuje Gravatar. Pro vytvoření Vašeho profilu se zaregistrujte na Gravatar.